Oh Man, Pening Kepala la......

Hahaha...
On9 lagi...
ntah la, pening kepala aku wat assignment hubungan etnik nie....
rasa bosan pun ada....
muak baca artikel yang ntah apa-apa kat internet....
semuanya kutuk kerajaan jer...
pembangkang jer betul....
:(

Bukan nak cakap kerajaan tu betul 100%,
Pembangkang salah 100%,
tapi kena la seimbang...
kalo nak cakap kerajaan haprak,
haprak tu la yang memajukan Malaysia selama setengah abad yang lepas...
sampai orang luar terbeliak biji mata tengok kejayaan Malaysia...

Biasalah,
kerajaan pun melakukan kesalahan,
manusia kan bukan sempurna sifatnya,
yang sempurna kat atas sana....

Orang Melayu kita nie kenapa cepat melatah kebelakangan nie...
mgkin sebab dicucuk pelbagai pihak dari belakang kut...
sepatutnya kita perlu berfikir dahulu sebelum buat sesuatu...

Pujangga pernah menyatakan,
Diam bukan bermakna lemah, kalah
jadi mengapa perlu kita melatah kan?

Kita ada hak,
suarakan hak kita....
tapi dengan cara berhemah,
bukan dgn buat demonstrasi yang merugikan banyak pihak....

Ingatlah,
hanya beruk jer bertindak macam beruk...
:)







EmoticonEmoticon